\r\n Министарство финансија спроводи мере и активности у вези са контролом преузетих обавеза у јавном сектору\r\n што између осталог подразумева евидентирање, праћење и извештавање о неизмиреним обавезама.\r\n За обављање поменутих активности успостављен је информациони систем под називом Централни регистар фактура (ЦРФ).\r\n
\r\n \r\n \r\n \r\n Хитно обавештење о поступању корисника јавних средстава\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n Према одредбама Закона о електронском фактурисању („Сл. гласник РС”, бр. 44/2021 и 129/21), већина корисника јавних средстава сматрају се субјектима јавног сектора. \r\n Од 1. маја 2022. године субјекти јавног сектора имаће обавезу да користе Систем електронских фактура, који омогућава и приступ и коришћење Централног регистра фактура. Период до ступања на снагу обавеза неопходно је искористити како би сви државни органи и организације, као и јавна предузећа, на време и у потпуности били спремни за почетак обавезне примене.\r\n \r\n Почетак примене права и обавеза: \r\n \r\n \r\n 1. обавеза субјекта јавног сектора да прими и чува електронску фактуру издату у складу са Законом, обавеза издавања електронске фактуре другом субјекту јавног сектора, као и обавеза да електронски евидентира обрачун пореза на додату вредност, примењују се од 1. маја 2022. године, а регистровање примаоца по аутоматизму за субјекте јавног сектора вршиће се непосредно уочи наведеног рока, уколико се претходно није регистровао;\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n 2. обавеза субјекта јавног сектора да изда електронску фактуру субјекту приватног сектора, у складу са Законом, примењује се од 1. јула 2022. године.\r\n \r\n \r\n \r\n Субјект јавног сектора који има више нивоа сагласности и који не поседује свој систем, или део система за управљање фактурама, може да прима електронске фактуре преко Система за управљање фактурама, који је бесплатан за коришћење.\r\n \r\n \r\n ВАЖНЕ НАПОМЕНЕ: \r\n • Електронска фактура сматра се достављеном у тренутку издавања.\r\n • Прималац електронске фактуре проверава послату електронску фактуру приступом систему електронских фактура и прихвата је или одбија у року од 15 дана од дана пријема електронске фактуре.\r\n • Ако прималац електронске фактуре који је субјект јавног сектора не прихвати или не одбије електронску фактуру издату од стране издаваоца електронске фактуре, електронска фактура по истеку рока од 15 дана аутоматски добија статус „прихваћена” и по закону сматра се прихваћеном.\r\n • Електронска фактура послата примаоцу путем система електронских фактура представља веродостојну исправу.\r\n • Све релевантне информације везане за електронско фактурисање доступне су на порталу еФактура на следећој адреси: https://www.efaktura.gov.rs/\r\n \r\n \r\n \r\n